Robotic process automation RPA

Wat is robotic process automation RPA precies en hoe pas ik het toe?

Het is booming, het is hip! Je hoort het overal en daarom wordt het woord RPA al vaak misbruikt en verliest het woord al waarde. Dus hier proberen wij in simpele taal uit te leggen wat robotic process automation RPA nou is.

Wat is robotic process automation RPA of in het Nederlands – Robotgestuurde procesautomatisering RPA? RPA is een technologie die wordt gebruikt om bedrijfsprocessen te automatiseren. Het is een sub onderdeel binnen artificial intelligence maar het hoeft niet altijd artificial intelligence te zijn! Wat je wel steeds meer ziet is dat RPA artificial intelligence algoritmes gebruikt om beter te worden. Meer en meer bedrijven gebruiken deze opkomende technologie om handmatige, op regels gebaseerde taken te elimineren, de nauwkeurigheid te verbeteren en werknemers in staat te stellen zich te concentreren op meer bedrijfskritische verantwoordelijkheden.
En even om het helemaal helder te hebben, er staat nergens een echte robot!

Gecontroleerd door bedrijfslogica en gestructureerde invoer, is Robotic Process Automation (RPA) een automatiseringstechnologie die bedrijven helpt om gestandaardiseerde taken gedeeltelijk of volledig te automatiseren. Dit is een technologie waarmee de werknemers van een bedrijf computers, software en robots kunnen configureren om bestaande applicaties vast te leggen en te interpreteren, zoals het verwerken van transacties, het manipuleren van gegevens, het triggeren van reacties of het communiceren met andere digitale systemen. Menselijk handelen kan worden nagebootst om specifieke taken efficiënter en efficiënter uit te voeren dan menselijke interactie.

Dit youtube filmpje legt ook goed uit wat RPA is. Als er geen artificial intelligence wordt toegepast kan men stellen dat het een vorm van Business Process Management (BPM) techniek is wat gewoon een andere naam heeft gekregen. Maar met artificial intelligence erin krijgt RPA een hele nieuwe dimensie!!

Bedrijven die op grote schaal werknemers inzetten, waar mensen algemene kennis en proceswerk doen, zullen de productiviteit verhogen en tijd en geld besparen met software voor geautomatiseerde procesautomatisering.
Zie het op deze manier: net zoals industriële robots de productie opnieuw hebben uitgevonden door hogere productiesnelheden en verbeterde kwaliteit, revolutioneren RPA-robots de ondersteuning van de mens op het kantoor. In sommige opzichten stellen robotprocesautomatisering werknemers in staat hun tijd te besteden aan het verbeteren van de kwaliteit van de levering van producten in plaats van handenarbeid. Robotautomatisering biedt bedrijven en industrieën de mogelijkheid om handmatig werk over te nemen en te vervangen door geautomatiseerde bewegingen.

Gespecialiseerde computerprogramma’s, beter bekend als softwarerobots, kunnen veel sneller repetitieve en repetitieve bedrijfsprocessen uitvoeren dan mensen. Veel van de discussie over kunstmatige intelligentie (wij gebruiken in dit artikel verder artificial intelligence) en automatisering die de laatste tijd in het bedrijf gaande is, ging over iets dat niet alleen artificial intelligence is, maar ook over wat is RPA. Bedrijfsmodellen die robotautomatisering van werknemers en mensen kunnen combineren, worden voorspeld voor een rooskleurige toekomst.

RPA is iets waar veel nieuwsgierige managers van hebben gehoord maar hoe het nu mogelijk zou kunnen zijn om een ​​breed scala aan taken te automatiseren, van communicatie tussen mens en machine tot gegevensverzameling, gegevensverwerking of zelfs gegevensanalyse is de grote vraag.. Hoe pas ik RPA toe?

In veel gevallen zeggen leveranciers dat hun software “intelligent” of “cognitief” is, maar deze processen kunnen op geen enkele manier perfect worden vervuld. Van hun kant kunnen RPA-leveranciers de indruk wekken dat hun software artificial intelligence, machine learning of deep learning bevat en zij menselijke beslissingen kunnen automatiseren – door processen te ontwerpen zoals AI dat kan. Dit alles wordt gedaan in naam van ‘artificial intelligence’, terwijl het in werkelijkheid niets van dit alles is, maar het resultaat van een combinatie van mens en machine.

Terwijl artificial intelligence een simulatie is van menselijke intelligentie en robotprocesautomatisering de imitatie is van menselijk handelen, is intelligente automatisering een combinatie van beide, waarbij artificial intelligence simulatie vertegenwoordigt, terwijl robotica menselijk handelen nabootst. Dit vereist RPA en combineert dit met het leren van ML en het denken van AI, wat de automatiseringscapaciteiten en -capaciteiten kan uitbreiden.

Bedrijven kunnen hun automatiseringsinspanningen overbelasten door RPA te injecteren en taken van hogere orde te automatiseren die in het verleden menselijke perceptie vereisten. In een waardeketen die bekend staat als intelligente automatisering (IA), kunnen er 15-20 stappen omhoog zijn die kunnen worden geautomatiseerd in dergelijke RPA-implementaties. Iartificial intelligence (AI) en past deze toe op RPI, die processen kan automatiseren die geen op regels gebaseerde structuur hebben.
Kortom, het is belangrijk dat je als bedrijf een strategie hebt voor het verbeteren van je bedrijfsprocessen.

Volgens Gartner heeft 40 procent van de grote bedrijven RPA-software en -tools gebruikt, tegenover 30 procent in 2015. Automatisering en artificial intelligence zullen de kosten van de service-sharing services zoals cloudservices en cloudcomputing met 65 procent verhogen, 2020, aldus het bedrijf, terwijl Gartsner zegt dat de O & O-markt in 2016 meer dan 1 miljard dollar en in 2020 2 miljard dollar zal bedragen.

Dit artikel beschrijft wat RPA (Robotic Process Automation) is en richt zich op de verschillende facetten die gebruikers helpen om snel bedrijfsgerichte taken uit te voeren met behulp van robots. De afgelopen jaren is innovatie op de voorgrond getreden om het werk voor werknemers gemakkelijker te maken, met name op het gebied van mens-machine-interactie (HMI) en automatisering.

Simpel gezegd, als je je afvraagt ​​wat RPA is, is dit het proces van het automatiseren van bedrijfsprocessen met robots, terwijl menselijke tussenkomst wordt geminimaliseerd. In een notendop betekent Robotic Process Automation (R PA) het gebruik van softwarerobots die het digitale desktopwerk van mensen kunnen nabootsen, ook al zijn ze in geen geval de glimmende metalen robots die je je maar kunt voorstellen. Rpa is een technologie die robots gebruikt om menselijke acties na te bootsen en te integreren, om te communiceren met digitale systemen, om bedrijfsactiviteiten uit te voeren.

RPA is een set vooraf geconfigureerde software-instanties die bedrijfslogica en vooraf gedefinieerde activiteitenchoreografieën gebruiken om een ​​of meer losgekoppelde softwaresystemen te voltooien die een resultaat of service leveren zonder beheer van menselijke uitzonderingen. Veel use cases van RPA worden aangetroffen in dergelijke bedrijfsprocessen als kopiëren en plakken en kopiëren / plakken. Veel kopieer-en-plakactiviteiten kunnen eenvoudig worden geautomatiseerd met behulp van een robot, of het nu gaat om het schrapen van gegevens, het invoeren van gegevens in een Excel-spreadsheet, het invullen van een formulier, enz.

Om deze reden is RPA steeds populairder in verschillende branches zoals de logistiek, maak en proces industrie, financiele sector, gezondheidszorg en farmaceutische indsturie, retail en groothandel, landbouw, voedsel of veevoeder producenten, bouw en overheid en gemeenten waar veel taken repetitive zijn maar ook steeds meer diepgaande analyses nodig zijn.

Comments are closed.