Business Process Management (BPM) met artificial intelligence en RPA

Om innovatie te stimuleren en de operationele efficiëntie te behouden, heeft u een robuuste, schaalbare en schaalbare benadering van Business Process Management (BPM) nodig. Naarmate bedrijfsprocessen volwassener worden, stappen we weg van systemen die alleen vooraf gedefinieerde procesmodellen uitvoeren naar intelligentere systemen die processen dynamisch ondersteunen en sturen.

Hoe passen deze technologieën bij elkaar en hoe kunnen ze uw bedrijf helpen operationele voordelen te behalen, of hoe passen ze in het algehele bedrijfsmodel?

Business Process Management (BPM) -tools maken selfservice mogelijk waar er voorheen geen was, en helpen organisaties middelen te mobiliseren en routinematige handmatige taken te automatiseren. Met de toename van kunstmatige intelligentie (AI) overwegen bedrijven of dezelfde technologieën kunnen worden gebruikt om hun B-PM-tools nog verder te pushen. Door AI-technologie te koppelen aan bestaande BMP-software, algemeen bekend als iBPMS-tools, kunnen bedrijven nog meer werk doen door menselijke fouten uit het proces te halen en tegelijkertijd een beter eindproduct aan klanten te leveren.

Eens gericht op prioriteiten zoals kostenreductie en procesefficiëntie, richten moderne BPM-systemen zich tegenwoordig meer op de ultieme klantervaring.

Kunstmatige intelligentie (AI) is een krachtig hulpmiddel om de efficiëntie te verhogen en de klantervaring te verbeteren. RPA-organisaties beginnen al warm te worden voor het idee van AI en gebruiken het op een basisniveau zoals chatbots. Met behulp van programmeerbare software probeert AI menselijke intelligentie te simuleren door middel van natuurlijke taalverwerking, machine learning en kunstmatige neurale netwerken.

In de toekomst zal kunstmatige intelligentie een veel grotere rol spelen bij het verbeteren van de klantervaring en het helpen van bedrijven om een ​​proactieve benadering te volgen, in plaats van een reactieve. Business Process Management (BPM) -software kan worden gecombineerd met kunstmatige intelligentie om bedrijven te helpen bij het dynamisch automatiseren van meer soorten begin-tot-eindervaringen. Deze suites zijn vaak cloud-enabled en low-code tools die burgers en ontwikkelaars helpen om snel workflow-oplossingen te ontwikkelen.

Het iBPMS is een geïntegreerde reeks technologieën die mensen, machines en dingen coördineert via het internet der dingen en de traditionele vereisten voor bedrijfsprocesbeheer ondersteunt. Standaardfuncties van de BPMS-suite zijn onder meer modellering van proces- en webapplicaties, gegevensverzameling en bedrijfsanalyse om intelligente procesverandering mogelijk te maken, toegang tot veilig opgeslagen bestanden, samenwerkingstools inclusief software voor sociale samenwerking en nog veel meer.

Hoewel moderne BPMS-producten complexe en langdurige bedrijfsprocessen kunnen verwerken en opkomende technologieën kunnen integreren, hebben ze ook een LCNC-ontwikkelingsplatform dat zowel door professionele ontwikkelaars als door zakelijke gebruikers kan worden gebruikt om bedrijfsprocessen te optimaliseren. Sommige adviesbureaus hebben BPM zelfs in twee typen verdeeld en hernoemd tot Digital Process Automation (DPA) en in twee typen onderverdeeld. DPI-breed verwijst naar eenvoudigere, bredere en kosteneffectievere procesautomatisering, en D PA beschrijft diepgaande complexe processen die procesbeheer, data-acquisitie en het beheer van complexe data en processen automatiseren.

Door gecontroleerd machine learning konden BPM-tools waardevolle patronen in de gegevens vinden en processen en gegevensverzameling efficiënter en kosteneffectiever automatiseren.

CM’s, ongeveer 37 procent van alle bedrijfsprocessen waren CCRMized, van supply chain sourcing tot verkoop en marketing tot klantenservice en klantenservice.

Dat lijkt misschien laag, maar grote bedrijven begonnen aanvankelijk luidruchtig om het doel te bereiken om zichzelf uit te rusten met intelligente software die verschillende processen kan automatiseren om hun bedrijfsprocessen en -activiteiten te beheersen. In het verleden werden de doelen van digitale transformatie voornamelijk bereikt door middel van Business Process Management (BPM) -tools die zijn ontworpen om bedrijven te helpen bij het ordenen van middelen, het automatiseren van routinematige handmatige taken en het mogelijk maken van selfservice waar die voorheen niet bestond. BMP helpt u bij het beheren van repetitieve processen zoals klantenservice en supply chain management, verkoop, marketing, klantenservice, voorraadbeheer, etc.

Omdat kunstmatige intelligentie echter een leider is in bedrijfstechnologie, is de digitale transformatie in de afgelopen jaren vergeten om bedrijfsprocessen diep te verankeren.

Twee factoren zorgen voor de fusie van BPM met intelligente technologie: universele applicatieontwikkelingsplatforms die eenvoudige integratie met andere technologieën mogelijk maken, en de mogelijkheid om bedrijfsprocesbeslissingen te automatiseren van efficiëntie tot compliance. AI deel van je leven maken wint aan grip, met talloze voordelen die daarbij horen. Het is jaren geleden dat kunstmatige intelligentie werd geïntroduceerd in het beheer van bedrijfsprocessen, een proces dat enige tijd heeft geduurd om vooruitgang te boeken in hoe het werkt.

Om deze reden is kunstmatige intelligentie steeds populairder in verschillende branches zoals de logistiek, maak en proces industrie, financiele sector, gezondheidszorg en farmaceutische indsturie, retail en groothandel, landbouw, voedsel of veevoeder producenten, bouw en overheid en gemeenten waar veel taken repetitive zijn maar ook steeds meer diepgaande analyses nodig zijn.

Benieuwd naar wat deze nieuwe techniek voor je bedrijf kan betekenen?
Kijk dan verder op onze oplossingen pagina met branche specifieke oplossingen of neem contact op!

Comments are closed.